IT Bakım Anlaşması Neleri İçerir?

Sistem İzleme Nedir

Tuzla IT Bakım Anlaşması

IT bakım çözümleri, firmalara bilişim teknoloji sistemlerine yönelik özel sunulan hizmetlerdir. Çağımızda bilişim sistemleri, özellikle iş hayatında büyük bir önem taşır. Bilgisayarlar, mobil cihazlar ve internet teknolojisi her ne kadar gelişmiş olursa olsun zaman içerisinde arızalanma olur.

Bunun nedenleri oldukça farklıdır. Bazen kullanıcı kaynaklı sorunlar görülürken bazen uzun süreli kullanımdan kaynaklı problemler yer alır. Aynı zamanda sistemlerin daha iyi çalışması için güncellemelerin gerçekleştirilmesi gerekir.

IT bakım anlaşması da buna yönelik olarak sunulan çözümlerdir. Kurumsal olarak bu çözümleri size sunan firmamız, her bir bakım anlaşmasını şirketlere özel olarak planlamaktadır. Böylece sadece size özel planlar hazırlanarak tüm ihtiyaçlarınız çözülür.

IT Bakım Neden Tercih Edilmeli?

Günümüzde neredeyse her iş yerinde bilişim ürünleri yer almaktadır. Zaman içinde bunların bakımı, güncellenmesi gerekir. Aynı zamanda bir arıza varsa bunu çözmek de gerekir. Teknik servis çağırmak bir çözüm gibi görülse de uzun vadede pratik ve ekonomik çözümler sunmaz.

Zira teknik servis problemlere kalıcı değil, geçici ve kısa ömürlü çözümler sunmakla yetinir. Eğer kalıcı çözüm arıyorsanız ve sorunları anında, beklemeden ve ihtiyacınıza göre çözmek istiyorsanız IT bakım anlaşması size en iyi çözümleri teklif eder.

Bu çerçevede hem aylık hem de senelik anlaşmalar imzalanabilir. Bunların süresi müşterilerin ihtiyacına göre farklılık arz eder. Bunun yanı sıra kurumsal ihtiyaçlara göre tasarlandığı, standart olmadığı için şirketin ihtiyacını karşılayan bir niteliği vardır.

IT bakım anlaşması esnek bir yapıda olduğu için gerek duyulduğu durumda süresinin uzatılması, maddelerin değiştirilmesi mümkündür. Böylece size en iyi çözümlere kısa süre zarfında ulaşmanız sağlanır.

IT Bakım Anlaşması Neleri İçerir?

IT bakım anlaşması firmaların gereksinimlerine göre planlanır. Bu bakımdan hizmet kapsamı her firmada farklılık arz eder. Ana hatları ile anlaşma kapsamında şunlar yer alabilir;

  1. Bakım anlaşması boyunca talep doğrultusunda destek ve öneriler
  2. E-posta kurulum hizmetleri
  3. Yüksek kapasiteli hosting
  4. Kurumsal e-mail destek hizmetleri
  5. Windows 7, 8, 8.1, 10 ve 11 kurulum teknik destek işlemleri
  6. Server kurulum ve teknik destek işlemleri
  7. Veri güvenliğinin sağlanması
  8. Otomatik yedekleme sistemi
  9. Periyodik bakım işlemleri
  10. Virüs ve spy güncellemeleri, taramaları

Bunun yanı sıra firmaların özel IT bakım istekleri varsa bunlar da anlaşma kapsamında değerlendirir. Bir sözleşme imzalansa da bunların kapsamının değiştirilmesi, yeni maddeler eklenmesi mümkündür. Firmamız bu anlaşmaları şirketlerin ve işletmelerin gereksinimine göre şekillendirdiği için özel çözümler sunar.

Böylece aradığınız sonuçlara profesyonel şekilde kavuşabilirsiniz. Alanında uzman olan ekiplerimizle IT sistemlerinizin bakım, onarım ve güncelleme işlemlerini daha kısa sürede verimli bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

IT Bakım Anlaşması Nasıl Yapılır?

IT bakım anlaşması standart bir metne sahip değildir. Bu sebeple ilk olarak ilgili şirketin iletişime geçerek bu hizmeti almayı talep etmesi gerekir. Ardından da talep ve isteklerin, gereksinimlerin öğrenilebilmesi için bir toplantı yapılır.

Böylece IT bakımı hizmetleri çerçevesinde nelere ihtiyaç olduğu ve istendiği anlaşılır. Ardından da bunun hakkında bir fiyat belirlenir. Burada,

  1. Sunucu sayısına,
  2. Bilgisayar sayısına,
  3. Bilgisayar konfigürasyonlarınıza,
  4. Network sayınıza ve yapısına,
  5. Yazıcı, tarayıcı ve diğer aygıt sayılarına,
  6. Mevcut bilgisayar, ticari yazılımlarınızın durumuna ve müşteri taleplerine göre fiyatlar belirlenir.

Tüm konularda bir anlaşma sağlanırsa sadece IT bakım anlaşması metninin hazırlanması, müşterilere kontrol ettirilip onaylattırıldıktan sonra imzalanması kalır.

IT Bakım Anlaşması Hangi Avantajlara Sahip?

IT bakım anlaşmalarının en büyük avantajı firmalara özel olarak sunulmasıdır. İçerik bu nedenle farklılık göstereceği için her müşteriye özel hizmetler sunularak gereksinimleri karşılanır. Teknik servise göre daha detaylı ve uzun süreli olduğu için hem zamandan tasarruf etmenize hem de uygun fiyatlı çözümler bulmanıza yardımcı olur.

Bu bakımdan işletim sistemi kurulumundan teknik desteğe, hosting’den e-posta kurulumuna kadar tüm hizmetler dahil edilir. Dolayısıyla küçük bir sorun olduğunda veya güncelleme gerektiğinde iletişime geçmeniz yeterli olur.

Bu hizmetlerin hepsi anlaşma dahilinde olacağı için ekstra ücretler vermeniz gerekmez. Hizmetler gerektiğinde uzaktan bağlantı kurularak verilebileceği için daha hızlı ve anında çözümler bulmanız mümkündür.